Developed in conjunction with Ext-Joom.com

Dlaczego warto stosować witaminy i minerały w okresie ciąży.

pomaga w:

  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu żelaza
  • procesie specjalizacji komórek (proces podczas którego komórki nabierają cech umożliwiających im pełnienie określonych funkcji w organizmie)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • utrzymaniu prawidłowego stanu błon śluzowych
  • zachowaniu zdrowej skóry
  • utrzymaniu prawidłowego widzenia 

pomaga w:

  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego
  • prawidłowym funkcjonowaniu serca
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (funkcje psychologiczne to myślenie, uczucia, intuicja i odbieranie bodźców)
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)

pomaga w:

  • utrzymaniu prawidłowego stanu czerwonych krwinek
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu żelaza
  • zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia
  • utrzymaniu prawidłowego widzenia
  • zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego
  • utrzymaniu prawidłowego stanu błon śluzowych
  • zachowaniu zdrowej skóry
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)
  • ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym (czyli przed zaburzeniem równowagi między nadmierną produkcją wolnych rodników, a niewystarczającą zdolnością obrony antyoksydacyjnej organizmu; wolne rodniki powstają w wyniku przemian metabolicznych, ich budowa [obecność niesparowanego elektronu] sprawia, że są bardzo reaktywne i „atakują” cząsteczki DNA, białka, błony komórkowe i inne składniki komórek powodując ich uszkodzenia; do walki z wolnymi rodnikami stosuje się antyoksydanty – substancje wychwytujące wolne rodniki i powodujące ich unieszkodliwienie.)

pomaga w:

  • prawidłowej produkcji czerwonych krwinek
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia
  • regulacji aktywności hormonalnej
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu białka i glikogenu (czyli substancji będącej magazynem glukozy; metabolizm glikogenu umożliwia utrzymywanie odpowiedniego poziomu glukozy we krwi między posiłkami, a także służy jako zapas energii )
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych

pomaga w:

  • prawidłowej produkcji czerwonych krwinek
  • procesie podziału komórek (proces zachodzący we wszystkich żywych organizmach, podczas którego z jednej komórki macierzystej powstają dwie nowe komórki; proces ten jest wykorzystywany: w fazie wzrostu organizmu, kiedy to w szybkim tempie przybywa nowych komórek, w procesie regeneracji, gdy organizm uzupełnia ubytki po zniszczonych komórkach komórkami nowymi, w procesie rozmnażania organizmu.)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (funkcje psychologiczne to myślenie, uczucia, intuicja i odbieranie bodźców)

pomaga w:

  • przyswajaniu żelaza
  • prawidłowej produkcji kolagenu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania naczyń krwionośnych, kości, chrząstki, dziąseł, skóry i zębów
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (funkcje psychologiczne to myślenie, uczucia, intuicja i odbieranie bodźców)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)

pomaga w:

  • procesie podziału komórek (proces zachodzący we wszystkich żywych organizmach, podczas którego z jednej komórki macierzystej powstają dwie nowe komórki; proces ten jest wykorzystywany: w fazie wzrostu organizmu, kiedy to w szybkim tempie przybywa nowych komórek, w procesie regeneracji, gdy organizm uzupełnia ubytki po zniszczonych komórkach komórkami nowymi, w procesie rozmnażania organizmu.)
  • prawidłowym wchłanianiu wapnia i fosforu
  • utrzymaniu prawidłowego poziomu wapnia we krwi
  • utrzymaniu zdrowych kości i zębów
  • prawidłowym funkcjonowaniu mięśni
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego

pomaga w:

  • ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym (czyli przed zaburzeniem równowagi między nadmierną produkcją wolnych rodników, a niewystarczającą zdolnością obrony antyoksydacyjnej organizmu; wolne rodniki powstają w wyniku przemian metabolicznych, ich budowa sprawia, że są bardzo reaktywne i „atakują” cząsteczki DNA, białka, błony komórkowe i inne składniki komórek powodując ich uszkodzenia; do walki z wolnymi rodnikami stosuje się antyoksydanty – substancje wychwytujące wolne rodniki i powodujące ich unieszkodliwienie)

pomaga w:

  • prawidłowym metabolizmie makroskładników odżywczych (metabolizm tłuszczów, węglowodanów i białek)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (funkcje psychologiczne to myślenie, uczucia, intuicja i odbieranie bodźców)
  • zachowaniu zdrowych włosów i skóry
  • utrzymaniu prawidłowego stanu błon śluzowych
  • utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)

pomaga w:

  • utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (funkcje psychologiczne to myślenie, uczucia, intuicja i odbieranie bodźców)
  • zachowaniu zdrowej skóry
  • utrzymaniu prawidłowego stanu błon śluzowych
  • utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego

pomaga w:

  • prawidłowej syntezie i metabolizmie hormonów steroidowych, witaminy D i niektórych neuroprzekaźników
  • zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia
  • utrzymaniu sprawności umysłowej na prawidłowym poziomie
  • utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)

pomaga w:

  • przyczyniają się do wzrostu tkanek matczynych w czasie ciąży
  • prawidłowej syntezie aminokwasów
  • prawidłowej produkcji krwi
  • procesie podziału komórek (proces zachodzący we wszystkich żywych organizmach, podczas którego z jednej komórki macierzystej powstają dwie nowe komórki; proces ten jest wykorzystywany: w fazie wzrostu organizmu, kiedy to w szybkim tempie przybywa nowych komórek, w procesie regeneracji, gdy organizm uzupełnia ubytki po zniszczonych komórkach komórkami nowymi, w procesie rozmnażania organizmu.)
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych (funkcje psychologiczne to myślenie, uczucia, intuicja i odbieranie bodźców)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia

pomaga w:

  • prawidłowym krzepnięciu krwi
  • utrzymaniu zdrowych kości

pomaga w:

  • prawidłowej produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny
  • prawidłowym transporcie tlenu w organizmie
  • procesie podziału komórek
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • zmniejszaniu uczucia zmęczenia i znużenia
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych (procesy przetwarzania informacji, jakie zachodzą w układzie nerwowym, polegają na odbieraniu informacji z otoczenia, ich przechowywaniu i przekształcaniu, oraz wyprowadzaniu ich ponownie do otoczenia w postaci reakcji - zachowania)
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)

pomaga w:

  • prawidłowej syntezie białka
  • utrzymaniu zdrowych kości
  • zachowaniu zdrowych włosów, paznokci i skóry
  • utrzymaniu prawidłowego poziomu testosteronu we krwi
  • utrzymaniu prawidłowego widzenia
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym (czyli przed zaburzeniem równowagi między nadmierną produkcją wolnych rodników, a niewystarczającą zdolnością obrony antyoksydacyjnej organizmu; wolne rodniki powstają w wyniku przemian metabolicznych, ich budowa sprawia, że są bardzo reaktywne i „atakują” cząsteczki DNA, białka, błony komórkowe i inne składniki komórek powodując ich uszkodzenia; do walki z wolnymi rodnikami stosuje się antyoksydanty – substancje wychwytujące wolne rodniki i powodujące ich unieszkodliwienie)

pomaga w:

  • prawidłowej produkcji hormonów tarczycy i w prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy
  • utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych (procesy przetwarzania informacji, jakie zachodzą w układzie nerwowym, polegają na odbieraniu informacji z otoczenia, ich przechowywaniu i przekształcaniu, oraz wyprowadzaniu ich ponownie do otoczenia w postaci reakcji - zachowania)
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)
  • prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego
  • w zachowaniu zdrowej skóry

pomaga w:

  • prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy
  • zachowaniu zdrowych włosów i paznokci
  • w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym (czyli przed zaburzeniem równowagi między nadmierną produkcją wolnych rodników, a niewystarczającą zdolnością obrony antyoksydacyjnej organizmu; wolne rodniki powstają w wyniku przemian metabolicznych, ich budowa sprawia, że są bardzo reaktywne i „atakują” cząsteczki DNA, białka, błony komórkowe i inne składniki komórek powodując ich uszkodzenia; do walki z wolnymi rodnikami stosuje się antyoksydanty – substancje wychwytujące wolne rodniki i powodujące ich unieszkodliwienie)

pomaga w:

  • w prawidłowym transporcie żelaza w organizmie
  • utrzymaniu prawidłowego stanu tkanek łącznych
  • utrzymaniu prawidłowego metabolizmu energetycznego
  • prawidłowym układu nerwowego
  • w utrzymaniu pigmentacji włosów
  • w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
  • w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym (czyli przed zaburzeniem równowagi między nadmierną produkcją wolnych rodników, a niewystarczającą zdolnością obrony antyoksydacyjnej organizmu; wolne rodniki powstają w wyniku przemian metabolicznych, ich budowa sprawia, że są bardzo reaktywne i „atakują” cząsteczki DNA, białka, błony komórkowe i inne składniki komórek powodując ich uszkodzenia; do walki z wolnymi rodnikami stosuje się antyoksydanty – substancje wychwytujące wolne rodniki i powodujące ich unieszkodliwienie)
  • pomaga w:

  • utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego
  • utrzymaniu zdrowych kości
  • w prawidłowym tworzeniu tkanek łącznych
  • w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym (czyli przed zaburzeniem równowagi między nadmierną produkcją wolnych rodników, a niewystarczającą zdolnością obrony antyoksydacyjnej organizmu; wolne rodniki powstają w wyniku przemian metabolicznych, ich budowa sprawia, że są bardzo reaktywne i „atakują” cząsteczki DNA, białka, błony komórkowe i inne składniki komórek powodując ich uszkodzenia; do walki z wolnymi rodnikami stosuje się antyoksydanty – substancje wychwytujące wolne rodniki i powodujące ich unieszkodliwienie)
  • pomaga w:

  • w procesie podziału i specjalizacji komórek
  • w prawidłowym krzepnięciu krwi
  • w prawidłowym funkcjonowaniu enzymów trawiennych
  • w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni
  • w utrzymaniu prawidłowego przekaźnictwa nerwowego
  • w utrzymaniu zdrowych kości
  • w utrzymaniu zdrowych zębów
  • utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)
  • pomaga w:

    • w prawidłowym funkcjonowaniu błon komórkowych
    • w utrzymaniu zdrowych kości
    • w utrzymaniu zdrowych zębów
    • utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego (czyli przemian energii; energia powstaje w procesach utleniania składników odżywczych, a jest wykorzystywana w wielu procesach zachodzących w organizmie takich jak: produkcja ciepła czy transport substancji)

    pomaga w:

    • prawidłowym metabolizmie makroskładników odżywczych (metabolizm tłuszczów, węglowodanów i białek)
    • w utrzymaniu prawidłowego poziomu glukozy we krwi

    pomaga w:

    • prawidłowym metabolizmie aminokwasów siarkowych

    pomaga w:

    • utrzymania prawidłowego funkcjonowania mózgu
    • utrzymania prawidłowego widzenia
    • prawidłowym funkcjonowania serca

    ** korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 250 mg DHA dziennie

    pomaga w:

    • prawidłowym funkcjonowania serca

    * korzystne działanie występuje w przypadku spożywania łącznie 250 mg EPA dziennie